مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 فروردین 1401 ساعت 12:072022-04-20سياسي

نشست پاسداشت زبان فارسی| بخش اول/ هویت ملی ما وابسته به زبان فارسی است


میزگرد «پاسداشت زبان فارسی» در رسانه ملی، با حضور اسماعیل امینی، ناصر فیض، امید جلوداریان و مهدی صالحی در خبرگزاری فارس برگزار شد.

- خبرگزاری فارس - گروه رادیو و تلویزیون: بسته  پاسداشت زبان فارسی عنوان بخش جدیدی با محوریت پاسداری از زبان فارسی بود که از بیستم دی ماه 1400 به بخش های خبری سیما افزوده شد و توجه بیشتر رسانه ملی به حفظ زبان فارسی را نوید می داد.

در این بخش، گفتار مسئولان و رسانه ها ازنظر کاربرد واژه های بیگانه رصد و واژه های مصوب فرهنگستان و دیگر معادل های فارسی به جای واژه های غیرفارسی، به صورتی مناسب، توصیه می شود.

به بهانه بسته پاسداشت زبان فارسی در رسانه ملی، خبرگزاری فارس روز دوشنبه نشستی با عنوان  پاسداشت زبان فارسی در رسانه ملی ، با حضور منتقدان و صاحب نظران فرهنگی برگزار کرد.

گفتگو در خصوص چرایی ضرورت پاسداشت زبان فارسی در رسانه ملی ، بررسی میزان اثرگذاری برنامه هایی همچون بسته پاسداشت زبان فارسی در فرهنگ عمومی کشور، گفتگو در رابطه با دلایل فقدان نقش آفرینی اهالی ادبیات و کارشناسان زبان فارسی در صدا و سیما، اهمیت احیای شورای ویرایش زبان فارسی در رسانه ملی و اشاره به اجرای اصل پانزدهم قانون اساسی در رسانه ها از مهم ترین محورهای این نشست بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست پاسداشت زبان فارسی| بخش اول/ هویت ملی ما وابسته به زبان فارسی است

نشست پاسداشت زبان فارسی| بخش اول/ هویت ملی ما وابسته به زبان فارسی است